4/5/2025
Fra den 12. maj bliver Schibsted Danmark til Vend Marketplaces
Fra og med den 12. maj kommer Bilbasen og DBA tættere på vores nordiske søskende markedspladser: Finn, Blocket, Oikotie og Tori da vi samles under et nyt efternavn, Vend.Vend bygger digitale markedspladser, der gør hverdagens beslutninger nemmere, smartere og mere bæredygtige – både for dig som kunde og for vores brugere.
Vend er kort, nemt at huske og inspireret af selve kernen i handel: mødet mellem mennesker. Det afspejler, hvad markedspladser i bund og grund er – steder, hvor folk finder det, de har brug for. Uanset om det er et job, et hjem, transport eller en ny start. Et navn, der passer perfekt til en familie af markedspladser, der hjælper mennesker og virksomheder med at finde vej fremad.
“For at skabe vores egen identitet og arbejde mod at blive én samlet virksomhed, har det været vigtigt for os at finde et nyt navn og en visuel identitet, der tydeligt markerer, at vi er et selvstændigt selskab og ikke længere en del af Schibsted”, sagde CEO Christian Printzell Halvorsen under præsentationen den 14. januar.
"Et nyt navn og en ny identitet vil skabe klarhed og retning, samle vores strategi og struktur – og styrke en fælles kultur på tværs af markeder."
Hvad betyder det for dig?
Det korte svar, er Ingenting. Det lidt længere svar er, at fremover vil du modtage fakturaer og kontrakter fra Vend, og Vend Marketplaces APS vil overtage ansvaret som dataansvarlig for vores brugeres data. Du vil også se navnet og logoet "Vend" i møder, præsentationer, på sociale medier og i mails fra os.
Udover det ændrer vi ikke noget
Du bruger Bilbasen og DBA præcis, som du plejer – med samme kontaktperson, produkter, løsninger og priser. Alt det, du kender og stoler på, forbliver det samme – vi har blot fået et nyt efternavn, som vi deler med resten af vores nordiske markedspladsfamilie.
Bilbasen og DBA som brands består
“Vend kommer ikke til at erstatte vores stærke lokale brands som Bilbasen, Blocket, DBA, Oikotie, FINN og Tori. I stedet vælger vi en såkaldt "endorsed" model, hvor Vend fungerer som paraplybrand og repræsenterer hele virksomheden”, siger Christian Halvorsen. Samtidig får Vend en større rolle som både forbruger- og arbejdsgiverbrand.
Selvom forandringer kan være udfordrende, giver det os en stærk position for langsigtet vækst, øget lønsomhed og endnu bedre muligheder for at understøtte dig som kunde.
Vi glæder os til, at du lærer Vend at kende.