Nyt annonceringsprodukt fra Bilbasen giver klik-rekorder på Facebook

04.03.2019

Bilbasen har lavet et avanceret annonceringsprodukt, der gør reklamer mere relevante for forbrugerne. Omdrejningspunktet er data og et samarbejde med Facebook, hvilket har vist helt ekstraordinære testresultater hos Audi Danmark.

”Jeg har aldrig set klikrater på niveau med dette produkt. På vores test har vi klikrater på mellem 20 og 30 procent, hvilket er helt uhørt,” siger Jacob Thiesen, head of digital hos Audi Danmark. ”I min optik er det svært for os at finde en online platform, hvis data matcher Bilbasens på mængde og relevans. Og samtidig så har Facebook udviklet en algoritme, der er helt unik i forhold til at finde de rette, potentielle bilkøbere. Kombinationen af Bilbasens data og Facebook algoritmen er meget stærk for os som annoncør,” fortsætter Jacob Theisen.

Audi Danmark har i stigende grad fokus på at få forbrugerne ledt hen til deres digitale showroom. Her spiller datadreven markedsføring en afgørende rolle, når det handler, om at være tilstede med specifikke produkter og høj relevans.

Sådan fungerer Bilbasens annoncering på Facebook

Bilbasen kombinerer data fra websidebesøg og brugeres aktivitet i Bilbasens app til at lave målgrupper, der udviser stor interesse for specifikke bilmodeller.

Kombinationen af Bilbasens data fra over fem millioner månedlige besøg og Facebooks dynamiske annonceprodukt øger annoncernes relevans betragteligt. I gennemsnit klikker 20-30% af alle, der ser en af disse annoncer, på den. Nogle kampagner har sågar ligget med en relevans på uhørte 30-35%. Typisk vil linkklik, CTR, på over 5% være godt på Facebook.

Både målgrupper og annoncer er dynamiske, hvilket vil sige, at de altid er relevante og over tid blot bliver mere relevante i og med, at Facebook bliver bedre til at matche de enkelte biler med brugere i en målgruppe.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om det nye annonceringsprodukt fra Bilbasen, så kan du kan kontakte din Bilbasen- eller Bilinfokonsulent: bilinfo.dk/om-bilinfo/salgsteamet

Du kan også læse hele artiklen her

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk