Tager du telefonen, når bilkøberen ringer?

80 procent af bilkøberne ringer indenfor normal arbejdstid mellem 9 og 18. Det viser en undersøgelse som BilBasen har lavet på baggrunden af data fra den nye service, Telefonstatistik, der blev lanceret for godt en måned siden.

”Langt de fleste opkald fra bilkøberne til forhandlerne sker i tidsrummet mellem 9 og 18, men det er interessant, at hele 9,5 procent eller i runde tal hver tiende bilkøber ringer tidligt på aftenen mellem kl. 18 og 19,” siger Andrew Whitehair, direktør for BilBasen og Bilinfo.

Analysen viser også, at bilkøberne og forhandlerne har noget at tale om. I gennemsnit varer hvert telefonopkald mere end to minutter og tyve sekunder.

”Vi indsamler de overordnede data, og analyserer på dem, så vi kan give bilforhandlerne informationer om opkald, der må siges at være solide, konkrete kundeemner til forhandlerne,” siger Andrew Whitehair.

Andrew Whitehair forventer, at antallet af direkte telefonopkald fra bilkøberne til forhandlerne stiger i takt med, at flere og flere bilkøbere kigger på biler fra mobile platforme som mobiltelefoner og tablets.

Analysen er lavet på baggrund af 34.359 telefonopkald.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk