Rekordhøj aktivitet op til påske

Mere end ti procent af brugerne på BilBasen ringede til en forhandler i hverdagene op til påske. Det er aldrig set før. Der har været massiv interesse for at kigge på bil i påsken. Det viser en opgørelse af brugeraktiviteterne på BilBasen.

BilBasens forhandlere fik 3.000 opkald på en dag 

Sidste år introducerede BilBasen en funktion, hvor brugerne kan ringe direkte fra annoncen til forhandleren, og i de tre hverdage i påsken, mandag d. 21, tirsdag d. 22, og onsdag d. 23 marts. blev der i gennemsnit ringet 2.300 gange til forhandlerne fra telefonfunktionen.

”Påsken og tiden omkring er traditionelt en travl tid i den danske bilbranche, og i år har ikke været en undtagelse. Vi kunne se, at over ti procent af vores besøgende har ringet direkte til forhandleren, og det har vi aldrig registreret før,” siger Jan Lang, presseansvarlig for BilBasen.

I gennemsnit foretages der godt 1.000 opkald om dagen fra BilBasen til forhandlerne, men tirsdag d. 22. marts blev der foretaget over 3.000 opkald alene til forhandlerne.

Med telefonstatistik kan forhandleren se udvilkingen i opkald 

Forhandlerne kan følge deres egen opkaldsstatistik, der ugentligt udsendes via Bilinfo.

Vi kan konstatere ud fra statistikkerne, at ni ud af ti opkald bliver besvaret, og samtalen mellem bilkøberen og forhandleren i gennemsnit varer godt halvandet minut,” siger Jan Lang. Analysen viser også, at langt de fleste opkald sker mellem kl. 9. og 12 om formiddagen, samt mellem kl. 15 og 18 om eftermiddagen.

De endelige opgørelser af besøgende på BilBasen og brugen foreligger endnu ikke, men ifølge Jan Lang viser de foreløbige tal, at også besøgstallene og brugertallene har været meget høje.

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk