Designopdatering er guld værd for Bilbasen

Nyt og opdateret design på Danmarks største bilmarked, Bilbasen, har skabt bemærkelsesværdige resultater til gavn for bilforhandlere. Stor vækst over hele linjen og ambitiøse mål er indfriet med bravour.

Bilbasen bliver støvet af for tiden. Selv om Danmarks største portal for handel med biler er relanceret gentagne gange over de seneste 20 år, så har en ny designopdatering skabt bemærkelsesværdige resultater.

Med en vækst i brugeroprettelser på 189%, og en forøgelse i log-in på på Bilbasen.dk med 143% har brandupdaten overgået de ambitiøse mål, som blev lagt i starten af projektet. Og det er lig med flere og bedre leads til forhandlerne. 

”Med det nye design ønsker vi at give vores brugere et mere nutidigt og inkluderende Bilbasen. Et Bilbasen, der har fokus på en bredere målgruppe, og som derfor henvender sig til både bilentusiasten og til brugeren, som har behov for lidt mere information. Vi ønsker at opfylde brugerens behov for inspiration til køb og salg, uanset hvor brugeren befinder sig, og hvad de ved om biler,” siger Andrew Whitehair, direktør for Bilbasen, der er ejet af amerikanske eBay.

Kortere mellem køber og sælger

Brugernes øgede engagement kan også aflæses direkte på bundlinien, da Bilbasen tjener på de annoncer som oprettes. Køb af annoncering og produkter i forbindelse hermed er steget 44 procent over de seneste seks måneder. Samtidig er koblingen mellem køber og sælger blevet markant forbedret med, så forhandlere har mulighed for at yde en bedre og mere grundig service til potentielle bilkøbere. Kort sagt er Bilbasen som markedsplads blevet mere effektiv.

”En ny brugertest på Bilbasens mobile website i forbindelse med projektet viste en stigning på over 100% i antallet af henvendelser til vores bilforhandlere og private sælgere. De kontaktskabende elementer er naturligvis efterfølgende implementeret som en del af vores brandupdate, og vi er meget tilfredse med resultaterne,” siger Andrew Whitehair.

Opdatering på alle platforme

Brandupdaten er udrullet løbende over de seneste måneder, og fortsætter i den kommende tid med at blive færdiggjort på alle de platforme som brugerne kan tilgå. Det startede med de mobile platforme fordi strategien er at starte med de små og komplekse skærmstørrelser, og herefter kommer turen med afstøvningen af brandet til desktop. De brugere, som besøger Bilbasen via en computer, får altså en helt ny oplevelse i den kommende tid.

”Vi bliver aldrig færdig med at opdatere og rette Bilbasen til, således at brugerne får den bedste oplevelse, og vi som markedsplads bliver endnu mere effektiv,” slutter Andrew Whitehair.

Fakta om Bilbasens brandupdate:

  • Brandupdaten startede med en dialog med brugerne om opfattelsen af det gamle Bilbasen, og deres ønske til en række nye funktionaliteter.
  • Analysen førte til et designoplæg med assistance fra et eksternt bureau, det nye design blev præsenteret for et brugerpanel med henblik på feedback.
  • Brandupdaten blev herefter implementeret, først på iPhone og iPads, herefter Android-telefoner og til sidst desktop og m-web.
  • Projektet har varet seks måneder, og har medført en investering på mere end fire millioner kroner.
  • Resultatet for bilforhandlere, der nu oplever bedre og flere leads, er meget tydeligt.

Se den nye brandupdate på Bilbasen.dk

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk