Bilkøberne stormer ind på Bilbasen

27.10.2017

Høj aktivitet på bilmarkedet og nye tiltag sender besøgstallet på Bilbasen op med 24 procent på ét år

Danskernes interesse for biler kan mærkes på Bilbasen, der i løbet af 2017 har oplevet en massiv stigning i antallet af besøg. I september steg antallet af bilkøbernes besøg med 24 procent sammenlignet med september 2016. Dermed var over en halv million danskere inde at kigge på biler på Bilbasen.

”Det er klart, at afgiftsomlægningerne har skabt øget interesse for bilmarkedet, men vi kan konstatere, at besøgstallene har været støt stigende gennem hele året, og faktisk også er fortsat med at stige ind i oktober,” siger Abhishek Roy, direktør for Bilbasen.

Der er flere årsager til den positive udvikling i Bilbasens trafik. Kilderne til besøg er mange, og senest har en avanceret satsning på at indfange bilkøberne på sociale medier bidraget markant til væksten i trafikken.

”Vi afsøger hele tiden nye kanaler til at udvide vores målgruppe, og den satsning på sociale medier vi startede for et par år siden, har nu virkelig vist sig at bære frugt,” forklarer Abhishek Roy, der har den overordnede vision for Bilbasen, at den skal skabe den mest effektive kontakt mellem sælger og køber. Det gælder uanset, om det er en professionel forhandler eller privat bilsælger. Udviklingsteamet på Bilbasen arbejder for eksempel hele tiden med at gøre kontaktformerne mere enkle og effektive, hvilket blandt andet ses på en oprettelse af biler med langt færre trin end tidligere.

Brug af Bilbasen app i vækst

For seks år siden foretog Bilbasen den største teknologiske investering til dato. Udviklingen af en brugervenlig app, gjorde det muligt at søge efter biler lige så effektivt fra mobile enheder som fra en computer. Udviklingsarbejdet tog over ét år, og den samlede investering løb op i over 50 millioner kroner. I dag er app’en downloadet over 950.000 gange, og hver måned bruger over 180.000 danskere Bilbasen app til at kigge efter biler.

”Det er interessant, at besøgene på Bilbasen via vores app varer over ni minutter i gennemsnit, og det viser, at vores vision om, at det skal være lige så inspirerende at kigge på biler fra mobilen som fra computeren er lykkedes, ” konstatere Roy Abhishek.

Den massive vækst i besøgene på Bilbasen i løbet af 2017 skal fastholdes og udvikles ind i 2018. Derfor øger Bilbasen markedsføringsbudgettet for blandt andet satsningen på sociale medier.

”Jeg er overbevist om, at afgiftssænkningen på de nye biler skaber endnu mere opmærksomhed omkring bilmarkedet i Danmark, og det er vores vision at være den foretrukne markedsplads og inspirationskilde for bilkøberne. Derfor investerer vi yderligere i markedsføring på udvalget områder,” slutter Abhishek Roy.

 

Fakta om Bilbasens besøgstal

Besøg september 2016            Besøg september 2017            Udvikling

          426.000                                   529.000                               +24%

Kilde: Dansk Online Index

Antal af downloads af Bilbasen app: 965.000

Antal månedlige brugere af Bilbasen app: 182.000 (september 2017)

Gennemsnitlig besøgstid via app’en: ni minutter (september 2017)

Kilde: App Annie

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk