BilBasen vil tiltrække bilkøbere på sociale medier

Med et budget på mere end fire millioner i 2016 kroner skal BilBasen tiltrække bilkøbere fra Facebook, Linkedin og andre sociale medier.

Sociale medier er i høj grad blevet allemandseje i de senere år, og især Facebook er enormt populær hos danskerne. Ifølge Danmarks Statistik er 2,7 mio. danskere tilknyttet en online social netværkstjeneste, fx Facebook, Twitter eller Instagram. Således har 67 pct. af de danskere, der bruger internet, en profil på et socialt medie. 

BilBasen skal være til stede der hvor bilkøberne er

”For at BilBasen kan blive ved med at tiltrække bilkøbere til platformen, er vi nødt til at være til stede der hvor kunderne er.” siger Jan Lang, kommunikationsansvarig for Bilinfo og BilBasen. Dermed får bilforhandlerne nytte af den massive markedsføring af BilBasen på især Facebook.

”Ved udgangen af året skal vi have tæt på 100.000 følgere på Facebook, så vi kan fortælle dem om bilmarkedet i almindelighed og brugtbilmarkedet i særdeleshed,” forklarer Jan Lang. I øjeblikket bliver indholdet på BilBasens Facebook side eksponeret for omkring 500.000 brugere. Det er målsætningen at op i mod én million danske Facebook brugere skal have mulighed for at følge med i indholdet.
 

BilBasen får hjælp af eksperter

Det er kompliceret proces som udrulles i det eBay-ejede selskab, og det udnyttes i den forbindelse, at BilBasen kan trække på et internationalt hold af eksperter i kommunikation på sociale medier.

”Vi får støtte til at drive de store kampagner via vores hold af sociale medie-eksperter med erfaring fra eBays internationale platforme” siger Jan Lang. Det betyder, at kommunikationen rettes meget specifikt mod de målgrupper på eksempelvis Facebook, som BilBasen ved, er på udkig efter brugte biler.
 

Med BilBasen app har du bilmarkedet lige ved hånden

BilBasen har netop relanceret app’en, der er en af de mest brugte overhovedet i Danmark. I løbet af 2016 kommer en del af indholdet fra eksempelvis bloggen til at bliver vist på app’en, og dermed udvides brugen markant. Al indholdet hertil produceres specifikt ud fra, at man tilgår en app helt anderledes end en computer.
 

Følg med i branchenyheder på Bilinfo’s LinkedIn og Twitter   

Det er ikke kun på forbrugermarkedet, at der er sket store forandringer de seneste år. På forhandlermarkedet rykker mere og mere kommunikation også over på de sociale medier. Især LinkedIn og Twitter bruges af mange forhandlere til at følge med i trends og tendenser indenfor markedet. 

Hos Bilinfo har vi valgt at øge indsatsen på LinkedIn og Twitter så du fremover vil modtage endnu flere relevante branchenyheder. Derudover vil du løbende kunne følge med, når vi lancerer nye produkter og services.

Sådan gør BilBasen på de sociale medier:

  • Tre journalister og tekstforfattere producerer indhold til sociale medier

  • Indholdet eksponeres målrettet via såvel danske som internationale eksperter

  • BilBasen har 50.000 følgere på Facebook. Målsætningen er en fordobling af de tal i 2016

  • Linkedin bruges til målrettet kommunikation til branchen og samarbejdspartnere

  • Twitter og Instagram bruges til at få engageret nye målgrupper

BilBasen social medie profiler: 

 

Bilinfo social medie profiler:



Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk