Bilbasen skaber bedre leads til forhandlerne

Bilbasens fornemste opgave er at sende leads videre til forhandlere, så de får bedre mulighed for at hjælpe kunden med at finde den helt rigtige bil. En ny kontaktformular sikrer netop dette.

For fire måneder siden lancerede Bilbasen en ny og optimeret kontaktformular, som gør det nemmere for brugerne at gå i dialog med vores forhandlere. Det betyder en markant forbedring i kvaliteten på de leads, forhandlere modtager fra Bilbasen. 

Den nye kontaktformular, som har gjort leads til forhandlere mere kvalificerede , findes i dag på alle relevante platforme. Det betyder, at den i dag både er kompatibel med pc og mobil. 

Udviklet med forhandlerne

Udviklingen af formularen er sket i samarbejde med de forhandlere, som har tilmeldt sig vores forhandlerpanel. Her er der løbende diskuteret ideer og ønsker, og det er således den fælles erfaring og inspiration, der har ført til den forbedrede kontaktformular. 

Allerede nu har brugerne taget godt imod Bilbasens nye kontaktformular. Cirka halvdelen af alle brugerhenvendelser indeholder nu konkrete ønsker fra forbrugeren, hvilket gør det langt lettere for forhandleren at indlede den rigtige salgsdialog. 

Endnu flere funktioner

Muligheden for at bestille en prøvetur er også en af de nye funktioner, Bilbasens brugere har taget til sig. De seneste måneder er antallet af henvendelser steget med hele 87%. En stigning, som ikke bliver mindre imponerende set i lyset af, at internationale undersøgelser peger på, at mere end halvdelen af bilkøberne kun prøvekører én bil. 

Vi ser den samme positive trend, når det drejer sig om køberens ønske om at høre om de finansierings- og forsikringsmuligheder, bilforhandleren tilbyder. Forespørgslen er steget med over 30%.

Byttebil

Mange brugere har selvfølgelig en bil de ønsker at lade indgå i handlen. I stedet for først at skulle forholde sig til kundens sent i processen, kan kunderne allerede nu i den indledende forespørgsel angive deres byttebil. Det giver forhandleren en langt bedre mulighed for at give det rigtige tilbud fra starten, og dermed øge sandsynligheden for en succesfuld dialog. Brugen af denne funktion er er steget med 47% i sidste kvartal.

Muligheden for at blive ringet op af bilforhandleren er også til stede – her ser vi også en stigning på 25% siden vi lancerede det nye kontaktværktøj.

Gode elementer bevaret

Alt er dog ikke forandret i kontaktformularen på Bilbasen. Brugerne kan stadig via en almindelig tekstboks angive mere specifikke ønsker eller detaljer. Den afgørende forskel er blot, at vi med de nye muligheder hjælper såvel bruger som forhandler med at skabe en brugbar dialog hurtigere, hvilket skaber en nemmere handel – noget som både købere og sælgere allerede har taget rigtig godt imod. 

Denne hjemmeside bruger cookies til trafikmåling og optimering af indhold Læs mere

Luk